Accessibility Tools

 
webmel
banner
banner
spp
spp
banner
banner
pemakluman bmi_v3.png
pemakluman no sms baharu.png
banner-notext.jpg
SURUHANJAYA
PERKHIDMATAN PENDIDIKAN
SURUHANJAYA
PERKHIDMATAN PENDIDIKAN
WELCOME TO
OFFICIAL PORTAL
Selamat Datang Ke Portal Rasmi
Selamat Datang Ke Portal Rasmi
EDUCATION SERVICE COMMISSION
myspp
mySPP
Sistem Pengambilan Bagi
Anggota Perkhidmatan Pendidikan

akan digunakan untuk semua permohonan
Anggota Perkhidmatan Pendidikan Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan (SPP)

mySPP
Recruitment System for
Education Service Members

will be adopted for all applications for the
Education Service Members of the Education Service Commission

mySPP
Sistem Pengambilan Bagi
Anggota Perkhidmatan Pendidikan

akan digunakan untuk semua permohonan
Anggota Perkhidmatan Pendidikan Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan (SPP)

pernyataanspp25.png
penafianspp25.png
previous arrow
next arrow

LATEST :

SOCIAL MEDIA

Instagram

Instagram

Instagram

 

 

 PPP GRED DG41 1

Hebahan Keputusan Temu Duga Graduan Pendidikan Ke Jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) DG9 (DG41) Tahun 2024 Bagi Calon-calon Yang Telah Ditemu Duga Pada 16 Julai 2024 hingga 11 September 2024.

Calon boleh membuat semakan keputusan temu duga di SINI.

TINDAKAN CALON SELANJUTNYA:

  1. Calon-calon yang berjaya hendaklah mencetak Surat Tawaran Pelantikan dan Pakej Setuju Terima Tawaran (PSTT) sebelum 25 Disember 2024. Calon-calon hendaklah mencetak SURAT TAWARAN dan dokumen-dokumen yang dilampirkan dengan segera kerana makluman keputusan ini akan dipaparkan selama dua (2) minggu sahaja mulai daripada tarikh pengumuman ini dikeluarkan.
  1. Calon-calon mestilah mengemukakan Borang Pemeriksaan Perubatan Untuk Pelantikan Ke Dalam Perkhidmatan Awam (Borang Pin.1/2013) yang telah dilengkapkan oleh Pengamal Perubatan Berdaftar (pegawai perubatan kerajaan/ swasta) kepada Suruhanjaya ini dalam tempoh 14 hari dari tarikh surat tawaran dikeluarkan iaitu selewat-lewatnya pada 25 Disember 2024 melalui pautan berikut:
  1. Surat tawaran pelantikan ini TERBATAL sekiranya calon-calon GAGAL mengemukakan Borang Pemeriksaan Perubatan yang LENGKAP dalam tempoh yang ditetapkan.
  1. Calon-calon yang berjaya dimohon merujuk kepada Portal e-Graduan KPM di egraduan.moe.gov.my dari semasa ke semasa bagi urusan kemas kini maklumat graduan dan penempatan.
  1. Sekiranya terdapat sebarang kesilapan pada surat tawaran tersebut, calon dimohon untuk menghantar e-mel pemakluman kepada alamat This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.:

Ibu Pejabat

:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Urus Setia SPP Sabah

:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Urus Setia SPP Sarawak

:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Sila kemukakan alamat yang betul berserta nombor kad pengenalan dan nombor telefon untuk dihubungi dalam e-mel tersebut. SPP akan menghubungi calon apabila surat tawaran tersebut telah dikemas kini dan boleh dicetak semula.

Sebarang pertanyaan boleh dikemukakan dengan menghubungi Bahagian Pengambilan seperti butiran berikut:

Urusan Pengambilan

Ibu Pejabat

:

03 – 8893 4019/ 4020

Sabah

:

088 – 088 – 488 521/ 522/ 523

Sarawak

:

082 – 537 011/ 015/ 017/ 018

 

Isnin - Khamis

:

9.00 pagi – 1.00 petang

 

2.00 petang – 4.00 petang

Jumaat

:

9.00 pagi – 12.15 tengah hari

 

2.45 petang – 4.30 petang